Skip to content Skip to footer

חבות מס על הכנסות ודיבידנדים בישראל

מוזמנים להשאיר פרטים ולקבל הצעת מחיר פה

הכנסות מעבודה ודיבידנדים

בישראל, הכנסות מעבודה ודיבידנדים חייבות במס לפי הוראות פקודת מס הכנסה. שכר שנתי של 150,000 ש"ח יחויב במס לפי סעיף 2(2) בפקודה, והוא ייחשב כהכנסה חייבת. דיבידנדים המתקבלים ממניות, כמו במקרה של יעל ומרים המחזיקות ביותר מ-10% מהחברה, יחויבו במס בשיעור של 30%. לעומת זאת, דוד שמחזיק רק ב-5% ממניות החברה, ישלם מס בשיעור של 25% על דיבידנדים שקיבל. הכנסות מהשכרת דירה, כמו במקרה של דוד, יכולות להיות ממוסות בשיעור מס של 10% לפי סעיף 122(א) בפקודה, או לפי סעיף 121 אם מדובר בהכנסה עסקית. חברות יכולות לקזז הוצאות ריבית שנוצרו מהלוואות שניתנו לעובדים, אך רק אם ההכנסה מוכרת כחלק מהפעילות העסקית השוטפת של החברה.

רווחים ממכירת נכסים והשקעות

רווחים ממכירת נכסים, כמו במקרה של רונית שמכרה עתיקות, יחויבו במס כהכנסה הונית. על פי פס"ד בן ציון ומירון, בחינת תדירות העסקאות, תקופת החזקת הנכס והיקף ההשקעות משפיעה על סיווג ההכנסה. רווחי הון ממכירת נכסים חייבים במס לפי סעיף 2(1) בפקודה, במקרים בהם הפעילות אינה רגילה ומדובר בהשקעה ארוכת טווח. כאשר הכנסה מהשכרה נחשבת לעסקית, היא תחויב במס כהכנסה מעסק, ולא כהכנסה פסיבית, במיוחד אם מדובר בהחזקה ביותר מ-6 דירות להשכרה.

פעילות בלתי חוקית והכנסות חייבות במס

בתי המשפט בישראל קובעים כי הכנסות מפעילות בלתי חוקית חייבות במס, בהתאם לפס"ד וסרמן ופס"ד הרב יקותיאל. ההכנסות מסווגות לפי מקור ההכנסה בתקנות המס, ולא לפי חוקיות הפעילות. אם הצעת החוק תשנה את המצב המשפטי ותחייב את רשויות המס לבחון את חוקיות העסקה בעת חישוב המס, הדבר ייצור עיוות וייתכן אף יעודד עבריינים לפעול ללא חשש מתשלום מסים. ההמלצה היא לשמור על הגדרת ההכנסה הקיימת, על מנת למנוע עידוד לפעילות בלתי חוקית ולשמור על הוגנות מערכת המס.

למאמר בנושא חדשנות טכנולוגית וחממות בישראל לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לסיוע בכתיבה אקדמית
אנחנו זמינים בכל עת

אני מסכים/ה לתנאי השימוש באתר
error: תוכן זה הינו מוגן
ליצירת קשר בוואטסאפ, לחצו כאן