Skip to content Skip to footer

זכויות קניין והגנות משפטיות בעסקאות מקרקעין ומיטלטלין

מוזמנים להשאיר פרטים ולקבל הצעת מחיר פה

הגנת הזכויות בעסקת מקרקעין

על בנימין לרשום מכתב התראה בהתאם לסעיפים 6-7 לחוק המקרקעין, כי עסקת המקרקעין לא הושלמה והנכס לא נמסר לו בשל אי תשלום מלוא מחיר הרכישה. זכויותיו של בנימין נותרות בשלב החוזי ואינן מחייבות את הצדדים האחרים. הערת אזהרה לרישום מפחיתה את הסיכונים הכרוכים בפער בין השלב החוזי לשלב הקנייני. לפי סעיפים 128 ו-131 לחוק, אם נרשמה הערת אזהרה, לא ניתן לרשום עסקאות סותרות ללא הסכמת בנימין או צו בית משפט. במקרים בהם נרשמה הערת אזהרה ולאחר מכן הוטל עיקול על המקרקעין, לא יפגע בזכויותיו של בנימין.

תחרות בין זכויות קנייניות

לפי סעיף 9 לחוק המקרקעין, בתחרות בין בנימין לגדי ידו של בנימין על העליונה. העסקה עם בנימין והעסקה עם גדי היו במעמד של התחייבויות לעסקת מקרקעין. בעסקאות ניגוד, סעיף 9 קובע כי התיק גובר על גדי, שכן בנימין פעל בתום לב ורשם את הערת האזהרה בזמן. למרות שגדי היה מוכן לשלם 20% יותר מבנימין, אין סיבה לבחור בקונה השני רק בשל זה. אם גדי ירשום לטובתו הערת אזהרה, לא ניתן יהיה לרשום עסקה סותרת בהתאם לסעיפים 127(א) ו-131 לחוק, אך בתחרות עם בנימין, ידו של בנימין על העליונה.

משמעות העברת בעלות על רכב

על פי סעיף 1 לחוק המיטלטלין, כלי רכב הם מיטלטלין ולפיכך על מכירות הרכב חלות הוראות חוק המכר. לפי סעיף 33 לחוק המכר, רישום הרכב הינו הצהרתי ואינו מכונן בעלות. למרות שהבעלות לא הועברה במשרד הרישוי, כל עוד ישנה הסכמה ותשלום מלא, הבעלות עוברת לשלומית. פיקוח שוק לפי סעיף 34 לחוק המכר לא יחול במקרה זה כי יוסי אינו עוסק במכירת רכבים. זכויותיה של שלומית גוברות על עיקולי נושים גם ללא רישום, בתנאי שיוכח כי פעלה בתום לב בעת רכישת הרכב.

הבנק יוכל להבטיח את זכויותיו באמצעות התקשרות עם שלומית ורישום שעבוד במרשם העבוטים בהתאם להוראות חוק המשכון ותקנות התעבורה.

למאמר בנושא אחריות קפידה במערכת הפלילית לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לסיוע בכתיבה אקדמית
אנחנו זמינים בכל עת

אני מסכים/ה לתנאי השימוש באתר
error: תוכן זה הינו מוגן
ליצירת קשר בוואטסאפ, לחצו כאן