Skip to content Skip to footer

אחריות קפידה במערכת הפלילית

מוזמנים להשאיר פרטים ולקבל הצעת מחיר פה

אחריות מוחלטת של מנהלי חברות

מדובר בעבירת אחריות קפידה המטילה אחריות מוחלטת על מנהלי החברה. סעיף 398ה לחוק הביטוח הלאומי קובע כי יש להטיל אחריות מוחלטת על דירקטור בחברה העובר עבירה, אלא אם כן המנהל הוכיח כי העבירה בוצעה ללא ידיעתו וכי פעל לנקוט בכל האמצעים הסבירים כדי למנוע את ביצועה. סעיף 2 לסעיף 19 לחוק הפלילי קובע שרק פשעים בכוונה פלילית או צורות אחריות קפידה מהווים פשעים. סעיף 22א לחוק הפלילי קובע כי אדם אחראי על עבירה מוחלטת אם החקיקה קובעת כי העבירה אינה דורשת הוכחה של שיקול דעת אדם או רשלנות.

שותפות ואשמה פלילית

צחי ומנחם היו שותפים לעבירה לפי פס"ד פלוני. מנחם הציע את הרעיון לצחי, מה שהופך אותו לשותף בפועל לעבירה. מנחם נחשב שותף פלילי לפי סעיף 29א לחוק הפלילי כי השתתף בעבירה במקביל לביצועה. למרות שלא היה קשר ישיר בין שני האנשים, ניתן לראות במנחם את השותף המרכזי ובצחי כמבצע העיקרי. סעיף 30 לחוק קובע כי מנחם אחראי גם אם לא עמד בדרישות של מייסד, מנהל או חבר בחברה. הוא מוגדר כמעורר לפי הקריטריונים של פס"ד ספיה, ובכך משתתף באופן פעיל בביצוע העבירה.

חסינות מאחריות פלילית

עובדי הבנק אפרים ומנשה משכו כספים מהבנק והעבירו כספים מחשבונות לקוחות לחשבונותיהם. הם ביצעו עבירה לפי סעיף 393 לחוק העונשין ונידונו ל-7 שנות מאסר. יוסף, שסייע לעבירה, נידון למחצית העונש לפי סעיף 31 לחוק. מנשה ביצע עבירה נוספת של מכירת מידע חסוי לפי סעיף 31א לחוק איסור הלבנת הון. אפרים אחראי על העבירה הנוספת כי היה מודע לאפשרות של ניצול המידע. יוסף לא נושא באחריות לעבירה הנוספת כי פעל בעיקר כעוזרו של אורב.

לעוד מידע בנושא כתיבת עבודת סמינריון לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לסיוע בכתיבה אקדמית
אנחנו זמינים בכל עת

אני מסכים/ה לתנאי השימוש באתר
error: תוכן זה הינו מוגן
ליצירת קשר בוואטסאפ, לחצו כאן